۱۳۸۹ دی ۱۹, یکشنبه

آهنگ معروف "شیرین گیان" همراه با ترجمه


شیرین گیان --- شیرین جان

ئمشه‌و له‌دووریت فره هووڵمه --- امشب از دوریت خیلی نگرانم
شیرین گیان، شیرین ئای گشت که‌س --- شیرين جان، شیرین ای همه كس من
چه‌نه بیستوین غه‌م له کوولمه --- به اندازه كوه بيستون غم بردوشم سنگینی میکند
شیرین گیان، کووی بیستوین چه‌س --- شیرین جان، كوه بيستون كه چیزی نيست
کویه‌کی بیستوین ئه‌ڕام چوی خاکه --- كوه بيستون برايم همچون خاك است
شیرین گیان، وه تووره‌ش کیشم --- شیرين جان، کوه را همچون خاك برایت هموار میکنم
له کویه‌کی غه‌مت جه‌رگم پڕچاکه --- از كوه غمت جگرم پاره پاره است
شیرین گیان، ئه‌ڕای کی بویشم؟ --- شیرين جان، برای چه کسی بگویم؟

شیرینه‌و شیرین شیرین گشت که‌سم --- شیرين جان، شیرین ای همه كس من
نازدار شیرین، نازشیرین، شیرین گشت که‌سم --- تو نازمنی، شیرين ناز، شیرین ای همه كس من
عشق تۆ داسه تیشه وه‌ده‌سم --- عشق تو تيشه را به دستم داد
عشق تۆ داسه تیشه وه‌ده‌سم --- عشق تو تيشه را به دستم داد

وه زه‌خم تیشه ئۆقده خالی که‌م --- با تراشیدن كوه عقده‌‌ام را خالی ميکنم
شیرین گیان، ئۆقده‌ی وه‌رینم --- شیرین جان، عقده‌ی بزرگم را
وه زوان تیشه ناڵه‌و زاری که‌م --- با زبان تیشه ناله وزاری میکنم
شیرین گیان، تیشه‌کی شینم --- شیرين جان، این تيشه‌ی شیوه‌ن و زاری من است
دوێشه‌و ئه‌ڕای چه له بیستوین نات! --- دیشب چرا از بیستون نیامد!
شیرین گیان، ده‌نگه‌کی تیشه‌م؟ --- شیرين جان، صدای تیشه‌ام؟
هاتمه وه خه‌وت نازت بکیشم --- به خوابت آمده‌ام که نازت را بکشم
شیرین گیان، ئه‌ی نازاره‌که‌م --- شیرين جان، ای نازنین من

شیرینه‌و شیرین شیرین گشت که‌سم --- شیرين جان، شیرین ای همه كس من
ناز‌دار شیرین، ناز شیرین، شیرین گشت که‌سم --- تو نازمنی، شیرين ناز، شیرین ای همه كس من
عشق تۆ داسه تیشه وه‌ده‌سم --- عشق تو تيشه را به دستم داد
عشق تۆ داسه تیشه وه‌ده‌سم --- عشق تو تيشه را به دستم داد

شاعر و آهنگساز: محمد‌هاشم ربیعی


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ارســـال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed


0 نظرات:

ارسال یک نظر

 

Copyright © 2009 http://kermashan60.blogspot.com